Monday 21 December 2009

Video Blog komen, sample and detail review from various sources






Pakej Video Blog

http://www.pakejvideoblog.com/

Dibawakan Eksklusif Untuk Anda Oleh: Alang





Dari Meja Seorang Usahawan Internet,
Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera,


Menjana wang secara online sudah tidak asing lagi di Malaysia dengan kewujudan jutaan internet marketer dan blogger tidak kira sama ada sepenuh masa atau separuh masa dalam tempoh 5 tahun kebelakangan ini.


Pada 14hb Ogos 2009, genaplah 4 tahun saya bergelar usahawan internet sepenuh masa. Ramai yang bertanya apakah rahsia saya dapat bertahan begini lama? Jawapannya mudah sahaja, iaitu saya tidak menghadkan pendapatan saya dari satu sumber sahaja.


Sepanjang tempoh 4 tahun ini, sudah pelbagai sumber pendapatan internet telah saya cuba, ada yang gagal dan ada yang berjaya. Antara sumber pendapatan itu adalah dari Google Adsense, menjual text link, menjual ruang iklan, menulis blog, membuat web direktori dan sebagainya, tetapi pada tahun 2008 saya menjumpai saya sumber pendapatan yang rasakan paling senang iaitu melalui video blog


Namun, tidak dapat dinafikan juga masih ramai yang sibuk mengorek rahsia yang sebenarnya bukanlah rahsia. Mungkin anda masih ingat pada produk saya iaitu Rahsia Zango jika ini merupakan kali pertama anda mendengarnya saya syorkan anda melawat laman web jualan produk tersebut..Ops..jangan buat sebarang pembelian kerana ebook tersebut saya berikan secara percuma!



====






http://www.rahsiazango.com/

Apakah Kelebihan Video Berbanding Artikel?


Fakta:


Video Merupakan Sumber Hiburan Dan Informasi Paling Mudah Dan Percuma!



===


contoh :



http://mybestdrama.com/


http://histvshow.com/



rizalembi
http://netfreetv.info/



Tan Yok Soon
http://tvlightning.com/

Eizil
http://stageon9.com/




nemesis_5425
http://freeon9series.com/


Rizal KomenEbook
www.mybestdrama.com





===



I learned from Alang on how to monetize from video blog about 4 months ago. The method taught by Alang on how to upload video files from Megaupload is very fast and effective. He has also guide me where to pick the contents and what are the monetizing methods to be used.
Today, I have earned more than $500 from the monetizing methods taught by Alang. I highly recommend this ebook to someone who would like to learn this method .

Alan Low
http://freesupertvseries.com



===


Pada saya kaedah yang Alang perkenalkan untuk menjana wang melalui videoblog adalah lebih mudah berbanding Google Adsense. Videoblog tidak melibatkan penghasilan artikel yang unik, lepas copyscape dan lain-lain. Kaedah yang Alang perkenalkan juga hanya memerlukan penggunaan IQ anda pada tahap yang rendah (lebih kepada kemahiran copy & paste, kalau ini pun anda tak tau buat saya syorkan anda tak perlu buang duit beli panduan ni...). Anda cuma perlu mengikuti langkah-langkah yang ditunjukkan dan videoblog anda sudah bersedia menjana $$$ untuk anda, dan itulah yang saya lakukan dalam Rahsia Zango dahulu.
Sekarang melalui Pakej Vide Blog anda akan diperkenalkan dengan beberapa teknik baru yang lebih mengancam di mana videoblog anda bergerak seperti serampang dua mata, atau dengan satu tembakan anda akan mendapat 2-3 ekor burung bukan satu tembakan satu burung. Dan sudah tentu Pakej Vide Blog kaedahnya lebih mantap dan menjimatkan masa.Kaedah ini juga sangat sesuai untuk semua peringkat umur dan tahap kemahiran internet marketing terutamanya untuk mereka yang baru berjinak-jinak untuk menjana pendapatan melalui internet. Saya pula semakin seronok menguruskan videoblog saya semenjak diperkenalkan dengan Pakej Vide Blog. Lima bintang!

Rizduan Mohamad
http://www.best-tv-show.info/




===


Rohaizad
http://www.rohaizad.com/



http://www.rohaizad.com/2009/08/01/pakej-video-blog-dan-pakej-video-youtube-apakah-persamaan-di-antara-kedua-dua-program-ini/



Sebenarnya, kedua-dua pakej video ini langsung tidak mempunyai kaitan di antara satu sama lain. Kandungan atau method yang di ajar di dalam pakej video ini juga berbeza. Pakej Video Blog dimiliki oleh Saudara Alang manakala Pakej Video Youtube dimiliki oleh Puan Lisa.
Dipendekkan cerita, Saudara Alang juga tidak mempunyai talian sedara-mara dengan Puan Lisa .



Juga jika kamu perasan, sebelum ini aku pernah membuat review mengenai Pakej Video Puan Lisa (gunakan saja search kolum untuk mencarinya) dan hari ini, tibalah giliran untuk aku membuat review mengenai produk Alang iaitu Pakej Video Blog. Kepada yang sudah membelinya atau yang masih belum membelinya, mungkin ulasan dan review ini boleh membantu.



Pakej Video Blog bermaksud BLOG yang digunakan untuk “mencari makan” ataupun untuk “menjana pendapatan” (dalam USD) dengan menggunakan VIDEO sebagai UMPAN utamanya.
Kalau ada yang bertanyakan mengenai bagaimana untuk mendapatkan blog sebegitu, jawapannya mudah sahaja. Ianya ada di dalam PC ataupun laptop kita sendiri. Yup, ia adalah BLOG KITA SENDIRI yang telah di set-up menjadi satu blog yang mempunyai SATU NICHE sahaja iaitu niche VIDEO.
Kita semua sudah sedia maklum yang setiap tahun, pelbagai siri TV yang menarik diterbitkan oleh penerbit dan pengarah kreatif di barat sana. Percaya atau tidak, semua siri seperti itu semakin mendapat perhatian dari masa ke semasa.
Bukan hendak memanipulasi, tetapi cerita dan siri sebegini memang seronok untuk di tonton seperti SmallVille, House, CSI dan juga Heroes. Even Faisal Tahir pun suka pada watak Superman-SmallVille dan hasil dari permintaan yang semakin meningkat… maka wujudlah satu peluang untuk menjana pendapatan dari kegilaan peminat untuk siri-siri tersebut.
Dan peluang inilah yang telah direbut oleh Saudara Alang dalam menjana RIBUAN DOLLAR daripadanya. Kalau dalam USD sudah mencecah RIBUAN DOLLAR, berapakah nilainya dalam RINGGIT MALAYSIA agaknya ya?
Opsss… jangan tergoda dahulu dengan nilai yang telah di sebutkan tadi sebab ada lagi perkara yang perlu kamu tahu iaitu apa yang ada di dalam Video Blog itu nanti?
Dalam Video Blog kita, SEMUA ENTRI yang ada akan berkisar kepada entri berbentuk VIDEO yang mana kebanyakan cerita-cerita menarik dan terkini akan di kongsikan bersama. Tugas kita hanya updatekan sahaja cerita dan siri terbaru.
Ingin melihat contoh blog yang telah di set-up melalui kaedah yang di ajar dalam Pakej Video Blog?
Boleh… apa salahnya. Sila lihat di bawah:



Naaahhh…. lihat, sebijik macam blog “mat salleh” kan?




Padahal itu adalah salah satu blog yang dimiliki oleh blogger tempatan seperti kita… mungkin blogger ini berasal dari Parit Jawa Batu Pahat, Batu Gajah Perak, Sandakan Sabah, Gunung Tahan, Paya Keladi Kedah, Seberang Perai Pulau Pinang, Nilai Negeri Sembilan dan mungkin juga dari Felda Chini di Pahang? Who knows?

Yang penting, sesiapa pun boleh memiliki blog seperti itu asalkan dia tahu cara dan kaedah yang betul. Sungguhpun begitu, ini tidak bermakna kita sudah boleh buat duit dan menjana pendapatan daripadanya secara drastik. Ada lagi yang perlu diketahui dan dipelajari.




Sebenarnya kamu perlu teroka satu lagi “dunia baru”. Maknanya selepas sahaja kamu set-up Video Blog kamu itu, kamu WAJIB mengetahui di mana dan bagaimanakah caranya untuk mencari pengujung ataupun traffik kerana di situlah terletaknya “lubuk duit”.
Lubuk duit?
Bagaimana untuk menjana pendapatan di “lubuk duit” tersebut?
Mudah sahaja.
Jika kamu adalah seorang yang tidak pernah mendengar mengenai CPA (Cost per Action) ataupun masih belum arif mengenainya, maka bersedialah untuk meneroka satu lagi cabang buat duit di internet.
Ini adalah kerana method yang akan ditunjukkan dalam Pakej Video Blog ini akan menjadikan kamu salah seorang lagi CPA “player”. Yup, kamu perlu mendaftar dengan program CPA untuk menjadi salah seorang publisher mereka.

1. CPA?
2. Apa kaitannya dengan Pakej Video Blog?
3. Mengapa perlu menyertai CPA sedangkan tadi sudah diterangkan yang kita dah boleh menjana pendapatan dari siri TV/video yang kita letakkan di dalam blog kita?




Baiklah.
Seperti yang telah diberitahu di atas, semua video ataupun siri TV yang kita letakkan di dalam blog hanyalah bertindak sebagai UMPAN sahaja. Bila kita katakan mengenai maksud sebenar UMPAN, itu semua saling tak ubah sebagai salah satu marketing tools untuk menarik perhatian pengunjung.
Senang cerita, lebih kurang sama dengan iklan filem Transformers yang dipertontonkan di TV yang akhirnya akan membuatkan kita rasa geram dan terus pergi ke panggung wayang esok hari untuk membeli tiketnya. Cuma bezanya di dalam program CPA…pengunjung tidak perlu untuk membuat apa-apa pembelian… dan di sinilah letaknya KEUNTUNGAN bagi kita sebagai pemilik blog!
1. Keuntungan?
2. Macam mana pula kita mendapat untung (USD$$$) sedangkan pengunjung tidak membuat apa-apa pembelian?
3. Peliklah…!!!!

Haaa… kalau pelik, belilah Pakej Video Blog ini sebab kamu tidak akan ditinggalkan terkapai-kapai. Semua langkah ada di tunjukkan satu persatu, step by step. Jangan kata advance setting, tapi dari seawal-awal langkah pun ada diterangkan. Malah cara nak set-up Wordpress yang basic giler tu pun ada ditunjukkan.
Kalau tidak percaya, di bawah adalah antara screenshot dari basic sehinggalah advance yang ada di dalam ebook Pakej Video Blog ini:


Betul ke boleh buat duit dari Pakej Video Blog Alang ini?
Jawapannya sudah tentulah boleh…. siapa kata tidak boleh?
Itupun sudah ada yang berjaya. Kalau tidak percaya, mari kita lihat satu screenshot dari pembeli ebook Pakej Video Blog ni:




Walaupun produk ini masih baru, kita harus berterima kasih kepada Alang di atas usahanya untuk “translate”kan semua info di dalam BAHASA MELAYU. Dalam Malaysia, hanya INI SAHAJA rujukan yang telah disediakan dalam Bahasa Melayu untuk program menjana duit dari Video Blog.
Heyyy… kalau ada yang kata “sikitnyaaaa….!” maknanya dia memang tidak tahu bersyukur. Sebagai seorang manusia, kita harus bersyukur dan berusaha supaya rezeki kita bertambah. Kalau usaha yang sebegitu boleh mendapat hampir USD7.00 sehari, cuba bayangkan kalau usaha yang sama di lipatgandakan?

“Rohaizad, secara jujurnya… apa yang kamu rasakan paling berbaloi untuk diperkatakan mengenai ebook Pakej Video Blog ini?”
Secara jujurnya, memang ada CERTAIN point yang cukup merimaskan aku apabila melihat ebook sebegini muncul di pasaran. Dan sebagai orang yang cerewet dalam pembelian ebook, biarlah aku jelaskannya dengan terus terang.
Selalunya ebook-ebook sebegini hanya akan menceritakan teknik dan kaedah untuk membuat Video Blog sahaja. Berdasarkan kepada apa yang aku pernah lalui dan setelah melihat sesetengah ebook yang berharga ratusan ringgit tetapi haram tak berguna, aku boleh katakan ebook ini telah “bertindak dengan cemerlang”.

Mengapa?
Berikut adalah antara perkara yang telah membuatkan ebook ini berbeza dengan ebook yang lain:

1. Ebook ini berada di dalam lingkungan mampu milik iaitu RM80. Tidak sesetengah ebook yang berharga ratusan ringgit.

2. Selalunya ebook yang berharga ratusan ringgit di Malaysia sekarang ini mempunyai satu masalah iaitu “MARKETPLACE”. Maksudnya owner ebook itu tidak beritahu cara untuk dapatkan sales dan bagaimana hendak buat promosi dan ini akan mengecewakan pembeli ebook itu sendiri setelah membelinya. Nak lihat wang masuk punyalah azab!

3. Berlainan dengan ebook ini, Alang telah memberikan semua web yang amat berguna untuk dirujuk. Di sinilah terletaknya keunikan ebook ini. 50% dari “kesusahan” pembeli ebook ini telah “disenangkan” oleh Alang.

4. Ebook ini mempunyai forum KHAS untuk semua pembelinya berdiskusi dengan pembeli yang lain, juga boleh digunakan sebagai platform untuk berdiskusi dengan pemilik ebook ini sendiri iaitu Alang. Anda tidak akan terkapai-kapai.

5. Forum ini aku lihat sentiasa di update dengan info yang terkini. Paling baru mengenai CPALead …… (opss… mana boleh cerita di sini… ekekekeke)



Bukan itu sahaja, banyak lagi peluang menjana pendapatan yang boleh dilakukan dari Video Blog yang akan di set-upkan nanti termasuklah program iklan CPM, Text Link dan Contextual.
Kalau nak tahu dengan lebih lanjut, bolehlah dapatkan ebook Pakej Video Blog ini. Sekali lagi, janganlah berasa takut kerana sebarang soalan boleh dibincangkan di dalam forum. Forum ini khas untuk kita yang telah membeli ebook ini.
p/s: aku lebih suka berbicara mengenai USD5.00 – USD10.00 di peringkat awal DARIPADA mendengar bicara tentang cerita-cerita HYPE “Membuat duit sebanyak RM10,000.00 dalam masa sehari …!!!!! ”


p/s: Ada satu lagi syarikat/program CPA yang tengah hangat diperkatakan. Aku baru apply dan tak sampai beberapa hari, sudah di APPROVED!!! Biasalah, program baru ni memang senang untuk dapat approval. Huhuhuhuhu… best !
Siapa yang nak tahu apakah nama program CPA tersebut, angkat tangan!!!

No comments:

Post a Comment